2015-05-21

Wrażenia klasy IV b po wycieczce

W dniu 21 maja 2015r. klasa IV b wraz z wychowawczynią p. Agnieszką Sochą wybrała się na wycieczkę klasową do Międzyzdrojów. Wycieczka zaczęła się od prelekcji przewodnika na temat Kołobrzegu i cmentarza wojskowego w Kołobrzegu.
Pan przewodnik zapoznawał nas ze wszystkimi mijanymi przez nas miejscowościami, opowiadając o każdej w bardzo interesujący sposób.
Zwiedzanie zaczęliśmy od ruin kościoła w Trzęsaczu. To jedno z najbardziej fascynujących miejsc na polskim wybrzeżu. W tej małej miejscowości stoi ostatnia ściana kościoła – zabytek na skalę europejską.
Kolejną atrakcją był Park Wieloryba w Rewalu. To miejsce, gdzie  jednocześnie bawiąc się i ucząc mogliśmy dowiedzieć się wiele na temat tego, co kochamy najbardziej – morza. W czterech specjalnie przygotowanych sekcjach tematycznych mogliśmy spojrzeć prosto w oczy rekinom i wielkim wielorybom, dowiedzieć się wreszcie gdzie jest Nemo, a także poznać ryby zamieszkujące morze. Po nauce przyszła pora na zabawę. Bawiliśmy się z piratem w „raz, dwa, trzy – pirat patrzy", rzucaliśmy piłeczkami do celu, biegaliśmy w workach i ścigaliśmy się trzymając piłeczkę pingpongową na łyżeczce. Był też czas na relaks w hamaku. Po 2 godzinach spędzonych w Parku Wieloryba czekała na nas pyszna niespodzianka – pizza i sok.
Kolejne miejsce, które odwiedziliśmy, to Aleja Gwiazd w Międzyzdrojach. Zobaczyliśmy tu mosiężne płyty z odciskami dłoni wybitnych twórców sztuki i filmu, a także rzeźby poświęcone polskim reżyserom,  między innymi: A. Wajdzie i J. Hoffmanowi. Każdy z nas mógł przyłożyć swoją dłoń do odcisku dłoni znanej osoby i poczuć się trochę jak celebryta. Na molo w Międzyzdrojach mieliśmy czas na zjedzenie pysznych lodów.
W Muzeum Figur Woskowych w Międzyzdrojach „spotkaliśmy” prawie 100 sławnych ludzi znanych z życia publicznego: polityków, gwiazdy kina, muzyki i sportu, postaci z filmów i bajek. Każdy mógł zrobić sobie zdjęcie z figurą woskową przedstawiającą sławną osobę (figury woskowe miały naturalną wielkość przedstawianej osoby).
Wizyta w Planetarium  w Międzyzdrojach to nasza kolejna atrakcja zapierająca dech w piersiach. Podróżowaliśmy przez niewyobrażalne przestrzenie w poszukiwaniu galaktyki, odkrywając tajemnice największych fenomenów przyrody, aż po narodziny wszechświata. A na koniec wizyty w Planetarium obejrzeliśmy fantastyczny pokaz efektów specjalnych.
Następny nasz przystanek to Jeziorko Turkusowe. Pan przewodnik wytłumaczył nam skąd się wzięła nazwa jeziorka. Tu mieliśmy też czas na posiłek i zabawę na placu zabaw.
Ostatni nasz przystanek to Rezerwat Żubrów. Spacerem przez las przeszliśmy do Zagrody Pokazowej Żubrów, a tu czekały na nas jelenie, sarny, żubry, dziki i orły bieliki.
Do Ustronia Morskiego wróciliśmy o 18.30. Nasza wycieczka była bardzo udana, a my bawiliśmy się naprawdę wspaniale!

Klasa IV b wraz z wychowawczynią